Maxxis cup international

Tjenare!

Nu är säsongen igång på riktigt kan man säga.

I helgen så körde vi första maxxis cup international tävlingen och man kan säga att det var en bra svensk dag.

Det var runt 250 startande och 150 gick vidare till final.


I kvalet så körde jag ifatt åkaren som startade 30 sek framför mig.

När jag väl hade kört ifatt han så lyckades jag skrota, så det var bara att börja om på nytt.

Några kurvor innan mål så hade jag ännu en gång kört ifatt killen framför.

När jag gick i mål så trodde jag inte att jag hade kvalat in men det blev en 31a plats i kvalet.



Final åket gick rätt hyffsat, gjorde lite misstag på toppen men övrig så var det ett helt okej åk.

Jag kom iaf ner och tog över hotseat med 30 åkare kvar.

Jag tänkte att om min tid räcker så jag är i top 15 så är jag överlycklig men det visade sig att den räckte till mycket mer än så.

Totalt så slutade jag på en 4e plats och Robin precis framför mig på en 3e plats.

Man kan säga att man fick en riktigt bra start på säsongen iaf, riktigt kul =D.

 

Svenskar i Resultat listan:

3a Robin
4a Jag
11a Oskar Härnström
19eTim Hammar
69a André Valentin (2a promotion class)
77a Simon Hedberg (3a promition class)


hedå


Kommentarer
Postat av: Nils Kolbäck

Mycket roligt att höra/läsa!

det kommer att flyta på ennu bättre framöver!



KÖR HÅRT!

2010-03-23 @ 14:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0